آیا آب آشامیدنی باعث لاغری می شود ؟ | بیماری

ماه نشان
سپتامبر 20, 2019 0 Comment

:  

 

: آب آشامیدنی باعث لاغری می شه ؟

تقریباً درصد خانمایی که در تلاش واسه کاهش وزن خود هستن این سوال رو می پرسن و جواب ساده اون "بله" است! بله آب می تونه به کاهش وزن کمک کنن. حالا می پرسین چیجوری؟ واسه پیدا کردن جواب خود صبور باشین و متن زیر رو بخونین:

آب یه نوشیدنی جادوییه که واسه زنده موندن بشر حیاتیه . آب به روشای جور واجور به شما کمک می کنه تا از شر چربیای اضافه خلاص شید. اول اینکهً ، آب رابطه مستقیمی با اندازه سوخت و ساز بدن داره . در نتیجه وقتی شما اندازه بسیار زیادی آب مصرف می کنین به بدن خود کمک می کنین تا روند سوخت و ساز رو زیاد کنه.یعنی بدن موقعیت بهتری واسه هضم غذایی که می خورید و تبدیل اون به انرژی داره. به این روند چربی سوزی می گن. پس اگه مشکل شما چربی اضافه س، آب یکی از آسونترین روش ها واسه این مسئله س.

دوم، آب کمک به دفع سموم و مواد الکی ای می کنه که واسه بدن ضرر دارن. به بیان دیگه ، آب کمک به پاک سازی و رفع مسمومیت از سیستم گوارشی شما می کنه. هم اینکه رسوبات ناسالم چربی نزدیک رانا، شکم ، باسن و قوزک پا رو نابود می کنه. آب انعطاف پذیری بدن رو بیشتر کرده و عضلات رو روان می کنه. در نتیجه شما داخل شدن در فعالیتای فیزیکی و تمرینای ورزشی که در برنامه کاهش وزن خود دارین رو آسون پیدا میکنین.

سوم، بهترین بخش در رابطه نوشیدن آب و کاهش وزن مربوط به کسانیه که نمی تونن گرسنگی خود رو کنترل کنن. تحقیقات نشون داده که وقتی افراد آب کمی می خورن نشونه های تشنگی رو به غلط نشونه گرسنگی دریافت می کنن. و به خاطر همین شما بیشتر از عادی غذا می خورید. بهترین راه واسه دوری از این اشتباه نوشیدن مقدار زیادی آبه. به این صورت شما احساس گرسنگی "غیر لازم" رو قطع می کنین.مصرف کم غذا مساوی با رسوب چربی کمتره و هر دو مساوی با کم کردن وزن هستن.

حالا ممکنه سوال کنین چند لیوان آب من میتونم بخورم؟ جواب این سوال درونیه و نیازمند یه مشاور پزشکیه. اگه نمی خواین این کار رو کنین می تونین از تستای آنلاین کمک بگیرین که BMI (شاخص توده بدن) شما رو محاسبه می کنه و به شما میگه که چه مقدار آب بدن شما نیاز داره.

هر چقدر که باشه ، باید مطمئن شید که دست کم ۸ الی ۱۰ لیوان رو به طور مرتب می خورین. دست کم ۲ لیوان آب رو نیم ساعت قبل از غذا بخورین چون که آب ۲۰% گرسنگی شما رو پر می کند و بقیه ۸۰% از غذای مقوی که می خورید کامل می شه. به این روش شما تنها تا اندازه ای می خورید که کامل سیر شید نه اینکه زیادتر از اندازه بخورین.

منبع :